(2)

Räknar dagar

Jag räknar nästan dagarna tills den här terminen är slut. Och det är ju lite fånigt eftersom den just började. Men jag vill så gärna att den ska vara över nu. Jag tvivlar på mig själv, på min egna förmåga, på om det är det här jag vill. Jag undrar om jag verkligen förstår instruktionerna till uppgifterna, jag undrar om jag kommer klara tentorna och jag undrar om jag faktiskt förstått vad en arbetsterapeut gör och vill jag pyssla med det resten av mitt liv?

Jag hatar hatar hatar att jag måste vara ifrån Theodor så mycket. Särskillt nu när han är i en utvecklingfas och behöver stabilitet och sin mamma. Jag hatar att jag måste vara ifrån David så mycket. Särskillt nu när Theodor är i en utvecklingfas och är sjukt grinig. Jag vill kunna vara där för dem båda, men istället måste jag kliva upp jättetidigt på morgonen och vara borta hela dagen med skolarbete. Eller vara i Örebro och inte se dem på flera dagar.

Jag är förvirrad. Jag vill inte, men samtidigt finns inte alternativet att ge upp. Jag gör det här för min familjs skull. För att kunna ge min son det jag vill i framtiden. För att slippa vara socialfall resten av livet. För att jag "måste" ha en utbildning. Men jag vill inte... jag mår illa vid tanken på allt skolarbete jag måste göra den här terminen...

Livskris de luxe.

Jag vill hem...

2011-09-09 @ 10:54:55

Postat av: Jossie

De där tankarna har jag också, hela tiden. På om det verkligen är rätt utbildning man går, om det är vad man vill bli etc. Men jag tror det beror på dagens samhälle. Att man känner att man måste prestera. Att man måste vara duktig och perfekt och veta exakt vad man vill. Men jag tänker alltid på att man ska ju jobba tills man är 65 år! Grymt lång tid! Så det gör inget om jag blir socionom, jobbar med det i 5 år och sedan vill bli något annat. För jag har hela livet på mig liksom. Det känns inte riktigt som man kan planera livet för det dyker upp grejer som gör att man gör olika val och sådär. Värsta svamliga kommentaren. Men hoppas du förstår hur jag menar. Hoppas vi ses på tisdag! Känner mig mycket bättre nu och Edvin har ju varit förkyld så länge, men aldrig haft feber så det borde inte smitta.

15:13:08 den 2011-09-09

Postat av: Anonym

ge inte upp!! du kommer fixa det.. du är grymt bra på det du gör !

20:49:21 den 2011-09-11


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.