(0)

Bröllopsfest

Jag tittar på fab5 och i det här avsnittet har de piffat upp en snubbe som skulle ha en bröllopsmottagning 6 månader efter att han gifte sig. Deras bröllop var som vårt, snabbt och med få bröllopsgäster. Nu bestämde de sig för att ha festen med alla vänner och mer släkt. Jag blir så inspirerad och vill så gärna göra samma sak.

Jag älskade vårt bröllop. Litet, intimt, utomhus. Men samtidigt så drömmer jag om att få ha en stor fest för att fira vår kärlek. Få bjuda in alla vänner och bjuda på god mat, levande musik och tjusig tårta. Jag vill planera och organisera. Botanisera i en blomsteraffär för att bestämma vilka blommor som ska stå på borden. Jag vill planera dukning och ha möten med cateringfirmor för att bestämma mat. Jag vill prata med en konditor för att få se fina bröllopstårtor och jag vill boka ett band som kan spela hela kvällen. Jag vill göra små goodiebags som gästerna får. Jag vill skaffa något symboliskt smycke som jag och David kan ge varandra (ringarna har vi ju redan). Jag vill klä mig fint och fixa mitt hår och få se alla vänner finklädda. Jag vill hålla tal och tacka alla som finns där för oss och som hjälper och stöttar oss i vårt liv. Jag vill dansa och släppa loss och ta massa foton och få ett sånt där fantastiskt minne.

Detta skulle givetvis kosta ungefär 10 årslöner eller så. Men kanske någongång i framtiden att vi kan få till det här.

*drömmer*


2011-12-04 @ 10:53:09


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.