(0)

Jag är på ett stormande hav

Terminen börjar dra sig mot sitt slut. En uppgift kvar att göra. En stor en. Jag kämpar på tillsammans med min skrivpartner och vi har gjort halva ungefär. Inlämning nästa vecka.
Nästa termin börjar praktiken och jag borde vara glad och förväntansfull, eller hur?

Det känns som att jag befinner mig mitt på ett stormande hav. Jag kan inte se land och jag vet inte vart jag kommer hamna. Det enda jag fokuserar på är att överleva. En stund till, en till och en till. Ångesten river i mig men jag får inte tillåta mig att fokusera på den för då kommer jag sluta kämpa och sjunka istället. Ena sekunden är jag högt uppe på en våg och i nästa sekund störtar jag handlöst ner i en vågdal. Jag pendlar mellan tillförsikt till att detta kommer gå bra och allt kommer lösa sig, och avgrundslös förtvivlan, tvivel på mig själv och min förmåga, på mina önskningar och min framtid. 

Faktumet är att jag inte alls ser fram emot praktiken. Jag vill inte längre. Den här terminen har dödat all min entusiasm för yrket, för min förmåga att klara utbildningen och för mitt intresse för människor. Jag måste slutföra utbildningen. Jag har snart gjort 2/3. Bara ett år kvar. Två terminer, that's it. Sedan är jag fördigutbildad arbetsterapeut. 

Upp och ner, fram och tillbaka. Ena stunden ser jag långt framför mig och andra stunden är lungorna fyllda med vatten och jag kan inte andas. Det enda jag hör är brusande och dånande och jag kan inte tänka logiska konstruktiva tankar. Jag kan bara tänka att jag måste kämpa. Jag måste hålla mig flytande. Jag måste klara det här.





2012-01-02 @ 14:17:04


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.