(0)

I som i Intressen

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÅÄÖ

Mitt nionde inlägg blir I som i Intressen. Jag är en person med ganska många intressen faktiskt och här kommer en lista över dem:

* Läsa böcker, gärna deckare. Camilla Läckberg är en av mina favoritförfattare. Millenniumtrilogin av Stieg Larsson är också en favorit. Jag tycker även om känslosamma böcker som är skriva med mycket hjärta så som niceville och ciderhusreglerna. Historiska böcker är också en favorit. Jag har dock aldrig klarat att läsa hela sagan om ringen. Jag vet att det är en klassiker men gu-huud vad tråkig den är !

* Dans. Jag älskar att dansa! Alla former av dans. Jag tycker även om att titta på dans. På tv, på riktigt, i mitt huvud. Jag saknar att dansa så mycket så man ibland kan tro att jag förlorat en nära vän!

* Historia. Det är facinerande att tänka på hur människor levde för längesedan. Jag är särskillt intresserad av lokalhistoria. När jag går runt i staden jag bor känner jag en märklig samhörighet med personerna som levde där för många hundra år sedan. Jag är också helt frälst i ruiner. Borg, slotts, kyrko eller husruiner. Alla gör de historia levande för mig. Det är också anledningen till att jag tycker om medeltidsmarknader. Särskillt om jag dessutom får klä mig tidsenligt :)

* Sjukdomar och skador. Jag sitter gärna och tittar på olika sjukhusprogram på tv. Hade jag inte varit så jäkla nålrädd och skoltrött hade jag kanske utbildat mig till ambulanssjukvårdare eller kirurg. ;) Jag tycker dessutom om att få prata med en person med någon form av funktionsnedsättning och få ta del av deras perspektiv.

* Att hjälpa människor. Jag mår bra när jag får vara ett stöd för andra. Kanske därför jag valde den utbildningen som jag gjorde.

* Extremt väder. Jag drömmer om att få se en tornado i verkligheten. Jag älskar stormar och blir het exalterad när det kommer ett rejält åskväder ! I en snöstorm tar jag gärna en promenad :)

* Skogspromenader. Det läker min själ och tar bort min stress. Tillbringar gärna en hel dag ute i skogen. 

* Andar och "spöken". Ja jag tror på övernaturliga saker. Jag har mina anledningar :)

* Att lära mig nya saker. Om jag är ute och går och ser någon form av info-tavla så måste jag stanna och läsa. Jag loggar in lite info om många saker och anser mig därför vara ganska allmänbildad.

* Min son. Som alla andra mammor är jag mycket intresserad av mitt barn och hans framsteg. Pratar gärna med andra mammor om deras barn också och finner det uppriktigt intressant. Jag tycker också att det är jätteintressant att titta på tv-program så som Supernanny.

* Desperate housewives och Grays anatomy. Min tv-rutin. Jag har följt desperate housewives sedan starten och tänker följa den till slutet! Grays har jag fastnat för nu de sista säsongerna och efter kanal 5:s säsongsavslutning igår så är jag galet frustrerad :P


Och det var det jag kom på för tillfället :)

2011-12-01 @ 12:46:25


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.