(0)

Ett pausinlägg

Idag är stora städardagen. Men innan jag tar itu med mardrömsröran i sovrummet så tänkte jag ta en liten paus och kolla facebook och liknande. Blev en liten diskussion med en kompis om Yoghurt och så insåg jag att jag nog är rätt kräsen.

Så här kommer min lista över saker jag inte gillar. Den som tycker det kunde vara kul med lite trivia om mig kan ju läsa... annars är det bara att strunta i :)


Saker jag inte äter:

Ärtsoppa
Chili con carne
Ugnspannkaka
Fläskpannkaka
Linser
Bönor (gröna bönor undantaget)
Fil
Vaniljyoghurt
Naturell Yoghurt (om jag inte får hälla i massa sylt)
Yoghurt med bitar i
Juice med fruktkött
Selleri
Makrill i tomatsås
Havregrynsgröt
Messmör
Müsli och liknande flingor som smakar bark
Janssons frestelse
Drickyoghurt (enbart om jag har halsfluss kan jag tvinga ner det)
Äpplejuice


Saker jag inte egentligen gillar, men kan äta ändå/som kan vara gott vid enstaka tillfällen:

Glass
Tårta
De flesta kakor
Pannkakor
Köttfärssås (brukar gå bra för det mesta men är sällan något jag längtar efter)
Pasta
Ris
Semlor
Vaniljsmak på olika saker
Cornflakes
Svarta oliver
Sill (senapssill undantaget)
Lever
Olivolja
Äpplepaj


Saker som jag brukade avsky men nu gillar mycket:

Nyponsoppa
Avocado
Gröna oliver
Senapssill
Majs
Pommes frites



(med reservation för bortglömda maträtter)

2010-08-30 @ 18:52:51


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.