(0)

Min längtan

Just nu är min längtan efter ett barn så stark att jag bara vill gråta.

Inatt blev min svåger och svägerska föräldrar till en liten pojke. Jag är så glad för deras skull. Vi fick ett mms och han var så söt och jag hoppas att de njuter av att vara föräldrar.

Min egna längtan känns idag lite svår att hantera. Jag sitter vid datorn i hopp om att någon ska logga in som jag kan prata bort en stund med om allt och inget. Någon som kan få min på andra tankar. Men det är tyst och tomt. Alla har bättre saker för sig idag.

Min hals och mitt bröst drar ihop sig. Av ångest, av sorg. Jag fick ett plus på stickan. Jag testade positivt. Men just nu känns ett barn så långt bort. Som en omöjlighet. Jag är redan rädd att samma sak ska hända nästa gång jag skulle bli gravid, och nästa och nästa och nästa.

Jag orkar inte. Jag är så avundsjuk att jag mår fysiskt illa.

2010-02-07 @ 12:40:09


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.