(0)

helgen efter tentan borde vara en lycklig en...

Tristessens gråa klor har tagit mig ! Jag vet vad jag borde göra (städa och tvätta) men jag vill inte ! Jag vill shoppa, resa, leva, upptäcka. Jag vill njuta av min lediga helg med en långpromenad och sol och löften om en fin framtid. Äta god och lyxig mat. Njuta av ett långt bad och pyssla om mig själv. Färga håret, måla naglarna.

Men det som verkar stå på schemat idag är antingen att sitta och göra precis ingenting, stirra på facebooks tråkiga sida och vänta på en uppdatering av någon som jag kan kommentera på utan att få svar. Se folk logga in och logga ut, för att de har bättre, roligare, levnadsglada saker för sig.

Eller

Så kan jag städa, sortera papper i köket, gå ut med kartonger till återvinningsstationen, dammsuga, bädda rent,
tvätta, 1½ tvättkorg full
handla, och passa på att ta med pant till affären
Rensa ur kylskåp och skafferi.

Och så behöver det diskas, men mina spruckna händer vill inte göra det. aj aj.

Jag vet precis vad jag vill göra... men det går nog inte :(

2010-10-02 @ 12:28:10


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.