(0)

oh my lord vad trött jag är

Ny utveckling i familjelivet: Theo vill äta varannan timma dygnet runt. Yippie. Det betyder att jag som mest får två timmars sömn i sträck.

Jag har insett hur allt blir så jävla mycket svårare när man har sömnbrist. Allt verkligen! Det är svårt att prata, gå, få kroppen till att göra saker så som klä på sig, göra kaffe, öppna tvättmaskinen. Det är till och med svårt att tänka. Jag klarar inte minsta motgång utan att fullständigt bryta ihop !

Jag har också insett att alla som inte har barn är bortskämda. Jag minns att jag en gång i tiden kunde få bestämma över mitt liv själv. Jag kunde välja när jag skulle gå och lägga mig, när jag skulle gå upp, när jag skulle äta, kissa, klä på mig. No more... Jag minns att jag haft sovmorgnar. När jag legat kvar i sängen och bara gottat mig på morgonen. No more... Hur jag och David kunnat umgås på dagarna och framför allt på kvällarna, kollat tv eller film, spelat dataspel, suttit och pratat om massa intressanta och varierade ämnen. No more...
Jag äger inte längre mitt liv. Det gör Theodor Björck. Det är tur för honom att han är så jäkla söt, för han är vansinnigt bossig och hade jag inte älskat honom så mycket så hade jag nog strejkat för bättre levnadsvillkor!

Så till alla som läser min blogg och inte har barn än: NJUT !!! För guds skull, njut av ert liv!!!! Njut av er självbestämmanderätt !!!!

Nu ska jag gå och klä på mig, kanske, om jag kan lista ut hur man gör. :)

2011-04-10 @ 10:51:36


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.