(1)

Scaredycat

Mitt liv just nu består av 100% bebis (som ni ju märker här i bloggen, finns inte så mycket annat att skriva om...) Men jag börjar längta efter att få komma ut ! En längtan som är kombinerad med rädsla, hur ska jag klara mig utanför dessa skyddande väggar ? En fika på stan känns lockande och oöverkomlig. Hur ska det gå med barnvagnen ? Tänk om han blir uttråkad och skrikig ? Hur ska det gå med amning ? Jag känner mig så osäker i min mammaroll när det gäller att ta mig ut. Här hemma kan jag gå runt och skrota i pyjamas hela dagen om jag vill. Det gör inget om han gnäller, det stör ingen mer än oss. Men när man ska ut bland folk, hur klarar man det ? Hur gör andra mammor ? 

Snart åker jag till Thn en vecka. Då har jag inte Davids hjälp och kommer vara tvungen att klara mig själv (när mamma är på jobbet) och förhoppningvis blir det en bra övning för mig. Att klara att sköta mitt liv utanför den trygghetsbubbla jag skapat här i min lägenhet. Förhoppningsvis kommer jag tillbaka till Örebro sen som en starkare och mer självsäker mamma. Kanske kan min vanliga personlighet få lov att komma fram igen också ? Jag saknar henne. (Trots att hon är rätt elak och knäpp :P ) 

2011-02-20 @ 19:00:21

Postat av: Mia

Hej Maria !

Tänk på att du är en duktig mamma och låt dig inte skrämmas av att du inte skulle klara det !!

Jobbigt med ekonomin gör ju saken inte roligt förstås men kämpa på så ska det se en ljusning så småningom. Att umgås med mammor och gå och fika är bara mysigt och barnet klarar det bara du är stark. // Kram till er !

17:15:53 den 2011-02-22


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.