(0)

konstigt humör.

Jag vill blogga, och vet vad jag vill skriva om, men samtidigt så känns det inte lockande att skriva. Varför vet jag inte?

Igår när jag satt och väntade på bussen i Trollhättan så insåg jag att jag inte nödvändigtvis hatar Trollhättan längre. Så jag författade ett fint blogginlägg i huvudet om att vi har försonats nu, jag och staden, och att precis som alla andra barn så måste även jag frigöra mig innan jag kan komma tillbaka och bla bla bla. Idag känns det superlöjligt.

Sedan funderade jag igårkväll och imorse på ett inlägg om det här med att översvämma sina statusuppdateringar på facebook med information om hur mycket ens barn kan, och hur jag inte gillar det för trots att jag vet att alla barn är olika så blir det en jämförelse.

En jämförelse som inte är ett dugg snäll mot varken barn eller föräldrar. Och att anledningen till att jag inte gärna vill skriva ut på internet vad Theodor kan eller inte kan är för att jag inte vill att någon självbelåten mamma ska sitta bakom sin dataskärm och tänka
"haha, det kunde minsann mitt barn när den var mycket yngre"
eller
"Oj, det var värst vad han kan. Det kan inte mitt barn? hjälp, mitt barn ligger nog efter i utvecklingen"
Men nu orkar jag inte skriva dessa inlägg så ni får nöja er med detta. Egentligen har jag lust att radera detta också för varför skulle ni vilja veta vad jag funderar på? Men eftersom jag nu har en blogg så får jag väl uppdatera den någon gång ibland.

På återseende.


2011-09-17 @ 08:02:38


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Trackback

Kategorier

Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.